יום שבת, 4 במאי 2013

הפייסבוק מציג תופעה חברתית הדורשת שינוי

רוצים להעביר רעיונות ודעות ? כיתבו ברשתות החברתיות. לרשתות החברתיות עצמה רבה בפרסום, המידע עובר מאחד לשני ללא מאמץ, אנשים משתפים, מגיבים. עצם הנוכחות שלנו ברשת תורמת לפרסום חינמי, מיתוג עצמי, הרשתות החברתיות הן פלטפורמה נוחה לכל מי שמעוניין להביע דעה, מחאה או כל בקשה כך שאם היינו רוצים להגיע לקהל יעד גדול בדרך אחרת המשימה הייתה קשה הרבה יותר.
השבוע נתקלתי באדם המחפש עבודה ובגלל גילו המשימה הפכה ללא פשוטה במציאות במדינתנו , אותו אדם פרסם את עמדתו מעל דפי הפייסבוק. שמחתי לראות כי רבים שיתפו את דבריו, עצם החשיפה של כוונותיו ברשת החברתית עוררה דעת קהל .
אני מוצאת לנכון להתייחס למציאות העגומה בה מתעלמים מקורות החיים של אנשים מובטלים בגלל הגיל. מחדל זה מן הראוי שישתנה. הציבור חייב לתת מענה לאדם המחפש עבודה ללא קשר לגילו. התופעה החברתית שיותר ויותר אנשים מעבר לגיל מסוים מתקשים למצוא עבודה - חייבת להשתנות. אנו חייבים להסתכל על עצמנו כחברה שאכפת לה , חייבים לעשות שינוי! הצעירים של היום עלולים למצוא עצמם עוד מספר שנים בחיפוש אחר מקור פרנסה ולכן אם נתעלם מתופעה זו בימינו הדבר יחמיר בעתיד.
אני בטוחה כי אותו אדם שפרסם את רצונו לעבוד ימצא עבודה בזכות קהל המגיבים והמשתפים בפייסבוק , אך יש לזכור כי עצם הפרסום ברשת החברתית דורש בטחון עצמי רב ואומץ...לא כל אחד המחפש עבודה ונתקל בסירוב בגלל גילו מוכן לפרסם עצמו בפומבי, בעיקר בגלל עגמת הנפש המלווה את תהליך חיפוש העבודה והסירוב החוזר ונשנה - חוסר ההתייחסות לקורות החיים כל פעם מחדש והכל בגלל הגיל.
מקווה כי הגורמים הרלוונטיים יפקחו עיניים ויבינו כי בשביל כבוד צריך לעבוד ואדם המחפש עבודה בכל גיל שלא יהיה - יש לו את הזכות לעבוד ולפרנס עצמו בכבוד ואסור לחברה במדינה שלנו להגיע למצב שאדם המחפש עבודה זוכה להתעלמות וחוסר יחס בשל גילו. חומר למחשבה ולביצוע!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה