יום שבת, 6 באפריל 2013

ציוצים אודות מידענות



טרם עידן הרשתות החברתיות, כשרצינו להביע עמדה השתמשנו בביטויים "אני חושב..", "המסקנה שלי היא...", 
מבט עכשווי מסביבנו מראה כי ללקסיקון שלנו נוספו ביטויים חדשים כמו :סטטוסים וציוצים - המשמשים להצגת דעות ורעיונות ברשתות החברתיות. בפוסט זה אצייץ בנושא מקצוע המידענות.
עיסוק במידע היה קיים מאז ומעולם, נבנו ארכיונים היסטוריים, חיפשו מקורות מידע על אירועים מהעבר, אפילו חיפוש מספר טלפון של אדם מסוים היווה סוג של חיפוש מידע... בד בבד עם התפתחות הטכנולוגיה והתרחבות השימוש ברשתות החברתיות ובאינטרנט עלה הצורך בפיתוח תחום המידענות כמות המידע המפורסם התעצמה ובמקביל התהווה הצורך למיין, לנתח ולהציג את שפע המידע - בדרך הברורה והממוקדת ביותר.
למידען יכולות של חיפוש מידע תוך כדי התמקדות במטרה שניצבת מולו, למידען היכרות של טכניקות חיפוש מגוונות והיכרות של מאגרי מידע הקיימים ברשת.
המידען מחזיק במספר שרביטים: המידען הנו יועץ, נעזרים ביכולותיו לאתר מידע ולנתחו בתחומים כמו מידע עסקי או מידע תחרותיהמידען הנו מנהל מידע, ביכולותיו לארגן את אוסף הנתונים שמצא תוך כדי ניתוח והצגת מסקנותיו. למידען הידע כיצד לשווק באינטרנט תוך שימוש מושכל בכתיבת תוכן, המידען כותב לפי כללי הכתיבה ברשת האינטרנט על מנת להגיע לראש הפרסומים.
על מנת להציג את המידע בצורה חזותית - משתמש המידען ביכולות העיצוב הגרפי. "תמונה שווה יותר מאלף מילים" - מגמה מתפתחת היא הצגת המידע בצורה ויזואלית המסכמת את כל הנתונים = אינפוגרפיקה.
תחום המידענות הנו תחום דינמי המתפתח מיום ליום הודות לצורך הקיים מסביבנו - לדוג את המידע שאליו דרושים מתוך אוקיינוס המידע שברשת. תחום המידענות הנו תחום מורכב ועבודת המידען מכילה שפע של אתגרים. יש המגדירים את המידען כאנליסט, להנחה זו אתייחס ברשומה הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה