יום שני, 1 באפריל 2013

התחלה

מידע, מילה קטנה המכילה בתוכה מאגר עצום של כיווני מחשבה. מידע יכול להיות ספציפי בנושא מסוים, מידע יכול להיות אישי או משותף לקבוצת אנשים. מידע יכול להיות מפורסם לעיני כל ומידע יכול להיות מוצפן. מידע מכיל מסר ומידע מכיל כוונות - מידע לשם פרסום או מידע לשם עזרה -רצון לומר דבר מה דרך מילים או דרך ציורים.
כיום כל אחד מאיתנו הוא מעין "שחיין " השוחה בזרם המידע העצום מסביבו.  אנו חייבים לפתח את היכולת שלנו "לשחות" , עלינו לדעת לקחת נשימה עמוקה בין גלי המידע - לנסות להבין מה בעצם המידע רוצה לומר לנו? איזה מידע אנו צורכים ולמה? יכולת זו היא סינון של המידע .קחו דקה לפני גל המידע הבא שאוטוטו מגיע...התבוננו על ים השחיינים שמסביבנו ושימו לב כי כולנו באותו ים וכולנו מעוניינים להשיג מטרה זהה-מידע.
בד בבד לצד ההתפתחות הטכנולוגית  -בה מככבת המדיה החברתית  על כל גווניה , נולד הצורך ללמוד כיצד למצוא מידע ספציפי ,לארגן את המידע  וכמובן לדעת להציג את המידע  בצורה הברורה והמעניינת ביותר עבור קהל היעד. בעצם כשחושבים על זה, נולד הצורך בהכשרת מצילים לחופי ים -המידע.
כך התחלתי את דרכי בלימודי המידענות -שחייה נעימה!



תגובה 1:

  1. שרון מקסים... ללא ספק המילה מידע מכילה בתוכה מאגר של כיווני מחשבה, כמו שכתבת. להיות שחיין בים המידע, ובמיוחד שחיין מקצועי זו התמקצעות ללא סוף. כי אנחנו כבר לא שוחים בבריכות, אלא באוקיינוסים.
    כמרצה בקורס "הכשרת מידענים", התרשמתי ממך כמידענית מוכשרת ויצירתית!!!!
    שתהיה שחייה מעולה ותצילי את אלו שמתקשים לשחות באוקיינוסים ותובילי אותם אל הנמל הבטוח!!!

    השבמחק